donderdag 16 mei 2013

Sad singalong videos

 
In een van mijn eerste posts schreef ik al over Anouk, mijn grote (muzikale) voorbeeld.

Nou wil ik niet steeds opnieuw over haar blijven schrijven maar 
ze flikt het deze week gewoon opnieuw om me te verrassen, te verbazen en opnieuw te bevestigen waarom ik fan van haar ben!

Met een geweldige marketingactie rondom haar nieuwe album "Sad Singalong Songs" (welke morgen in de winkels ligt) en natuurlijk het behalen van de finale van het Eurovisie Songfestival, weet ze alle schijnwerpers weer op zich te richten.

De afgelopen dagen heeft ze vier clips uitgebracht, elk korte verhaaltjes met bekende acteurs en actrices uit Nederland, die prachtig het verhaal van de nummers weergeven.

Ik heb de video's hieronder voor jullie op een rijtje gezet:

"Birds"
 
"Kill"
Deze video vond ik het meest verrassend
 
"The Good Life"
Deze video vond ik het heftigst qua verhaal 

 
"Pretending as always" 

Mooi aan de clips is, dat ze samen één geheel vormen. Steeds terugkerende elementen zijn bijvoorbeeld de honden, de vogels, de jongens met hun konijnenpakken én dat Anouk zelf meespeelt in elke video.

Voor mij geven de video's perfect het gevoel weer bij wat ik krijg als ik naar de muziek luister. Bij elke clip kreeg ik kippenvel!
Je voelt het verdriet, de pijn, of je kunt je op z'n minst iets inbeelden bij 'hoe het zou moeten zijn om zoiets mee te maken'.


Perfect gebruik van beeld, ter ondersteuning van de muziek!

Wat vinden jullie van de video's?

Check ook vooral even Anouks compleet vernieuwde website, HIER!

2 opmerkingen:

  1. Anouk vind ik goed, maar Birds vind ik best een saai en langzaam nummer voor haar. Wel jammer, maar ze heeft een mooie stem.

    Je blog ziet er leuk uit! Met die piano zo rechts :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond dat in het begin ook, maar naarmate ik het nummer vaker hoorde, en helemaal toen ik de video erbij zag, was ik om!

    Dankjewel! :-)

    BeantwoordenVerwijderen