zondag 12 mei 2013

Wekelijkse column: Moederdag top 5




V.l.n.r.: ik, mama, mijn zusje en Jaap
Mama. Moeder. Ons mam. Moeke. Mutti.

Iedereen heeft vandaag wel even stilgestaan bij zijn of haar moeder.
Een ontbijtje op bed, een kadootje, een tekening, lieve woorden, mama heel de dag ontzien van alle klusjes.
Of, voor de moeders die we verloren zijn, een momentje om stil te staan bij de mooie herinneringen.

Iedereen heeft wel een speciale reden of manier om Moederdag te vieren.


En of het nu een commercieel verzinsel is, net als Valentijnsdag, of niet, het is een mooie gelegenheid om een van de belangrijkste personen van je leven te eren.

En hoe kan dat beter, dan met muziek? In de loop der jaren zijn er heel wat pareltjes verschenen waarin over moeders werd gezongen.


Daarom hier, om Moederdag 2013 af te sluiten: 

Mijn top 5 van mooiste liedjes voor mama!

1. Voor mij de ultieme nummer één, zo fout maar zo schattig, ie-de-reen kent 'm wel: Mama van Heintje!


2. Op nummer 2, omdat mijn moeder groot fan is: Mutter van Rammstein!

 
3. Op een mooie derde plek: Mama van The Spice Girls!
Als klein meisje spaarde ik alles van de Spice Girls dus daarom mag hun ode aan de mama's hier niet ontbreken!



4. Op nummer 4, een mooi liedje waarbij je mama zeker een traantje weg zal pinken: Mother van Kane!


5. En voor al die hip hop momma's onder ons: 2Pac met Dear Mama!


Wat vinden jullie van deze top 5? Welk liedje draaien jullie speciaal voor mama?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten