donderdag 13 juni 2013

Staatsieportret van een muziekfreak

Fotograaf: Zep van Hoof
 
Voor mijn blog moest ik een staatsieportret maken. Voor degenen die geen idee hebben wat dat eigenlijk is: een staatsieportret is een plechtig portret van een persoon in functie, meestal van een koning of koningin.

Nou wilde ik graag een aantal dingen duidelijk maken met deze foto, waarmee ik mezelf laat zien zonder dat jullie me echt kunnen zien:

- Muziek is me op mijn lijf geschreven. Letterlijk, in de vorm van de tattoo. Deze heb ik niet echt, maar ik heb wel een tatoeage die mijn liefde voor muziek symboliseert.

- In muziek kan ik mijn ware ik laten zien, durf ik me te uiten, zoals ik dat in het dagelijks leven, op school of werk, vaak niet kan, wil of durf. Ik ben een perfectionist, óók als het gaat om mijn muziek, maar als ik muziek maak ben ik zeker van mezelf, waar ik dat op andere vlakken niet ben. Daarom kun je mijn gezicht niet zien; dit staat als het ware voor het 'verschuilen' van mijn ware aard. In muziek durf ik mezelf wél bloot te geven.

- Muziek is voor mij ook ontspanning, vandaar dat ik op de dekens van mijn bed zit.

Speciale dank aan Zep van Hoof; hij heeft de foto gemaakt.

 
Ik ben erg benieuwd wat jullie van mijn foto vinden!
 
 

8 opmerkingen: