zondag 19 mei 2013

Wekelijkse column: Pinkpop top 5

Dit jaar geen Pinkpop met Pinksteren...
 

 Nee, Pinkpop zal pas over een maandje plaatsvinden in Landgraaf.

Om het leed iets te verzachten, ben ik de archieven ingedoken en ben ik op zoek gegaan naar wat voor mij de mooiste momenten van Pinkpop van de afgelopen jaren waren.

Een top 5 is eigenlijk veel te kort, dus waarschijnlijk vergeet ik een heleboel legendarische optredens, maar deze vijf waren voor mij het meest memorabel, omdat ik er zelf bij was of bij had willen zijn.
 
5. Op nummer 5, vanaf dit moment wist ik 100%: ik ga volgend jaar naar Pinkpop:

Muse met "Feeling Good".

Let vooral ook even op de geweldige piano en het prachtige podium.

 
4. Op vier, mijn grote held John Mayer op Pinkpop 2010, vlak voordat 'ie ziek werd en z'n shows in Nederland moest afzeggen. Hier spelen ze "Gravity".
 
Voor de zeer oplettende kijker: rond 8.40min kun je mij spotten in het publiek! Kijk links onder in beeld; ik zit op de schouders van mijn zusje.
 

 
3. Nummer 3 is voor Editors met "The Racing Rats". Dit was mijn eerste dag op een festival ooit, Pinkpop 2008, en we stonden helemaal vooraan!
 

2. Op de tweede plaats, ook op Pinkpop 2008, de Foo Fighters! Hier speelden ze "Hocus Pocus", een nummer van de Nederlandse band Focus, gevolgd door "Everlong".
 

1. En de absolute nummer 1, zonder twijfel, kippenvel vanaf de eerste seconde: Kings of Leon met "Pyro" op Pinkpop 2011!

 
 
Wat is voor jullie het beste Pinkpop-moment allertijden? Of welk moment, en waarom, is je altijd bijgebleven?
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten