woensdag 29 mei 2013

Hollandse nieuwe

X-Factor. The Voice of Holland. Holland's Got Talent. So You Think You Can Dance. De Beste Singer Songwriter van Nederland..

 
WEG ERMEE!

We worden doodgegooid met talentenjachten op TV. Op vrijdagavond ben je haast verplicht om Flikken Maastricht te kijken want op zo'n beetje elke andere zender wordt er wel weer gezocht naar Nederlands nieuwste ster.

Ik word daar zo moe van. Vooral omdat iedereen massaal naar deze programma's kijkt, er wordt een winnaar verkozen en vervolgens horen we daar nooit meer wat van!
Het liefst de week erna al, begint de volgende zoektocht naar het volgende muzikale wonder. En begint het weer van voren af aan.

Ik zie daarom liever hardwerkende jongeren die op eigen kracht, met hun eigen middelen, de muziekscene stukje bij beetje veroveren.

De laatste tijd viel het me op dat veel mensen in mijn omgeving, bezig zijn met hun muzikale carrière en hoe zij hun muziek de wereld in kunnen brengen. De sociale media en goedbezochte websites binnen het genre waarin zij hun muziek maken, spelen hierin een grote rol.

Ik wil daarom twee artiesten, die ik ken en die ik zeer bewonder om het op eigen kracht weten te bereiken wat ze tot nu toe al hebben bereikt, hier een podium geven.

Te beginnen met RigouReus, oftewel Robert Rademaker uit Sittard. 




Rigoureus
Hij heeft me in de klas regelmatig op de hoogte gehouden van de vorderingen rondom de video en ik heb zelfs een kleine preview mogen zien, terwijl de officiële clip nog niet de puntjes op de 'i' had!
Binnen een paar dagen stond zijn nummer al op
22tracks, 101barz en Puna!

Check
hier "De Checklist"!

De volgende artiesten die ik in de spotlights wil zetten, zijn Dumanis (Tyrone Dumas) en Lyrigaal (Patrick Verheijen) uit Veghel. Samen vormen zij Blind Getekend (
hier).



Blind Getekend: Dumanis (links) en Lyrigaal
Zij zijn momenteel druk bezig met hun eerste video, in samenwerking met filmmaker Zep van Hoof, welke in juni zal worden uitgebracht.

Bekijk
hier de promo van "Mariëlle"! 

Wat vinden jullie ervan? Benieuwd naar meer werk van de jongens?


3 opmerkingen: