donderdag 9 mei 2013

Last but not list


Lijstjes. Ik ben er gek op. Ik maak ze bijna dagelijks zodat ik kan onthouden wat ik allemaal nog moet doen. Het biedt overzicht en dat heb ik nodig!


Radiozenders zijn er ook dol op. Zo heeft onder andere Radio 6 De Zwarte Lijst (HIER), Radio 2 de Top 2000 (HIER) en 3FM zond vandaag de Hemelse Honderd (HIER) uit, met de beste albums allertijden.
 
Fans kunnen stemmen op liedjes of cd's en daaruit wordt een lijst samengesteld oplopend tot een nummer 1.



Copyright by 3FM
 HEERLIJK!

Om naar te luisteren, om herinneringen bij op te halen, om nieuwe muziek te ontdekken.

Maar totaal niet spannend! Want ruim voordat zo'n lijst wordt uitgezonden, wordt de top 10, de top 3, de top 25 of de nummer 1 al bekend gemaakt.

WAAROM?


Twitter, Facebook, de websites van de radiozenders, tv-programma's als De Wereld Draait Door; iedereen is al op de hoogte van de lijst, wat er komen gaat, wie 'de winnaar(s)' is/zijn; weg verrassing!

Communicatie kan zo spannend zijn en een climax tot het eind toe opbouwen. En, in mijn optiek, juist daardoor nóg meer luisteraars trekken omdat men benieuwd is, wie dan toch die nummer 1 is.

Dus daarom, alstublieft, beste radiozenders: houd het spannend en WACHT de volgende keer met bekend maken!

Laat me aan de radio gekluisterd zitten, gek wordend van spanning, dagenlang Google lastigvallen met zoekopdrachten naar wie dan toch dat beste nummer of die beste plaat gemaakt heeft, dat maakt het luisteren en het uiteindelijke ontdekken ZO-VEEL-LEUKER!

Ik ben heel benieuwd naar jullie meningen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten