zondag 2 juni 2013

Wekelijkse column: Mamma appelsap top 5

Muziek heeft vaak een tekst. En die tekst bevat een boodschap. Maar soms wordt deze tekst niet helemaal goed verstaan. En dan hoor je de meest hilarische dingen.

Op zaterdag luister ik altijd naar Timur Open Radio op 3FM en elke week hebben zij een Mamma Appelsap: een liedje waarin de tekst lijkt op iets Nederlands.

 
Daarom deze week: een Mamma Appelsap top 5! Met hits van nu en ietsjes ouder.
Hopelijk liggen jullie net zo in een deuk als ik tijdens het uitzoeken van de nummers, haha!

5. Nummer 5 is voor "Blurred Lines" van Robin Thicke. Hij zingt 'Baby zing je liedje':


En in hetzelfde nummer hoor je ook 'Hupsakee, nog eentje':
 

4. Op nummer 4,  de nieuwe Editors, "A Ton Of Love". Hij zingt, vol overtuiging, "Schnitzel":

 
3. Op een mooie derde plek: "Human Nature" van Michael Jackson. Hij zingt 'Oeh gezellig!' op 2:48 min:


2. De nummer 2 is voor "Man Down" van Rihanna. Je hoort een man op het begin roepen: 'Zak wassen!':

 
1. En de nummer 1, omdat 'ie pas een week of twee geleden ontdekt is, én in het Brabants is: "Another Part of Me" van Michael Jackson! Hij zingt: 'Wa zinde nou?':


En om nog even door te lachen, een leuke compilatie van allerlei Mamma Appelsapjes!


 

Kennen jullie ook nog andere Mamma Appelsap-liedjes? Stuur ze dan graag door!

1 opmerking:

  1. Hahaha nu ik die nummer 1 weer hoor lig ik weer helemaal dubbel :D Ik hoor ook echt niet meer wat die nu wel zingt!

    BeantwoordenVerwijderen