dinsdag 25 juni 2013

Ticket Service: een waargebeurd verhaal


Online kaartjes kopen voor concerten. Iedereen heeft het vast wel eens gedaan. Of in elk geval een poging gedaan tot. Want wanneer je kaartjes via Ticket Service moet kopen, dan loopt dat vaak uit op een regelrechte hel.

Ticket Service is erg misleidend, want van service is in mijn ogen weinig sprake. Recentelijk heb ik driemaal geprobeerd om kaarten te bestellen voor een concert van John Mayer in Amsterdam. Driemaal is scheepsrecht, want het is me uiteindelijk gelukt. Maar hoe? Ik zal het je vertellen.

Ik zie mijzelf op zich wel als ervaren ticket besteller; ik ga regelmatig naar concerten, doe dat al van jongs af aan, ook het aanschaffen van de daarvoor benodigde kaarten. Daarom had ik van tevoren al ingeschat dat de populariteit van John Mayer groot genoeg was, om zijn concerten binnen een tiental minuten uit te laten verkopen. Maar, dacht ik, vol goede moed, ik waag de sprong en ga het proberen.

Met de hulp van mijn zusje en mijn vriend, ikzelf achter de pc én de laptop, dus 4 computers sterk, hebben we het geprobeerd. We kregen al meteen het ‘Oeps! Het is op dit moment erg druk. U bent in een wachtrij geplaatst. Vernieuw dit scherm niet maar wacht tot u door de wachtrij heen bent’-scherm. Na een halfuur wachten waren we nog steeds niet door de wachtrij heen en bleek het concert uitverkocht.

Na twee dagen ronduit depressief te zijn geweest, besloot ik het voor de voorverkoop van het tweede concert anders aan te pakken. Ik was die dag bij mijn vriend; hij zou het via de laptop proberen en ik via de computer. Onze strategie was, om meerdere tabbladen te openen en één van ons twee zou wél het scherm vernieuwen, wanneer we in de wachtrij stonden. Het leek mij verstandig dat ik deze zware taak op me zou nemen, omdat ik het wat vaker had geprobeerd. En onze aanpak leek te werken! Leek, inderdaad, want na vijf minuten wachtrij was ik er doorheen. Ik was door het dolle heen want ik kon het niet geloven. Mijn vriend z’n scherm stond intussen – op alle tabbladen – ook in de wachtrij-modus. Ik kon dus kaarten selecteren en had er 2 nodig. Toen ik de selectie deed en klikte op reserveren, lukte dit echter niet. “Uw selectie is niet geldig” en dergelijke verhalen vertelde mijn scherm; de exacte bewoordingen weet ik niet meer omdat er een stormvloed aan vloekwoorden uit mijn mond schoot. Het concert was dus nét voordat ik mijn kaarten bestelde, ook uitverkocht.

Die week heb ik dagen in bed gelegen, tranen met tuiten gehuild en ik was bijna zover dat ik al mijn John Mayer cd’s het raam uit wilde gooien, toen ik hoorde dat er nog een derde concert zou komen. Daar gingen we weer.
Deze keer zat ik klaar met mijn moeder, zij achter de pc, ik achter mijn laptop. Om precies 10.00u moesten we naar de event pagina gaan en dan zouden we de wachtrij kunnen omzeilen.
Mijn moeder lukte het niet, maar mij wel! Gelijk logde ik in en bestelde ik 2 tickets. In een vlaag van verstandsverbijstering ging alles goed, betaalde ik en had ik de tickets in m’n mail. Als verdoofd riep ik m’n moeder dat het gelukt was. Samen deden we een vreugdedansje in de keuken. Het was gelukt!

Het voelde een beetje net als de drie delen van Lord Of The Rings; uiteindelijk komt het goed maar de weg die je ervoor moet afleggen…

En het ergste is: voor het volgende concert waar we heen willen, zal het hoogstwaarschijnlijk weer zo gaan...

(Originele post: "Ticket Stress",
hier)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten